De opdracht

Van Gogh Museum
Marketing Adviseur | Strategie en Implementatie

External brandbook opleveren en het opzetten en coördineren van een online campagneplan.

Resultaten

✔️ External brandbook opgeleverd die wereldwijd gebruikt wordt.

✔️ Contentstrategie up en running.

✔️ Rapportage- en optimalisatieformats opgezet.

✔️ Winstgevende online campagnes webshop.

Werkzaamheden

External brandbook

Om te zorgen dat het merk Van Gogh Museum door haar externe partners op de juiste manier doorvertaald wordt, is er een external brandbook opgesteld met bijbehorende guidelines.

Contentstrategie

Het Hero-Hub-Hygiene model toepassen om zo het hele jaar door relevante content te bieden in verschillende campagnevormen.

Licentie campagnes

Het Van Gogh Museum werkt samen met diverse licentie-partners (Daily Paper, Bloomon, Monopoly) om op deze manier zoveel mogelijk mensen kennis te laten maken met het werk en leven van Vincent van Gogh. Voor deze collabs zijn meerdere omni-channel campagnes opgezet.

Monitoring en rapportages

Campagnes coördineren en monitoren, analyseren en bijsturen van de resultaten en doelen op alle kanalen.

Andere opdrachten

Bijspringen als Digital Content Marketeer vanwege tijdelijke onderbezetting in het marketingteam.

Ondersteuning bieden op het gebied van social media strategie, contentcreatie, project- en community management voor Lichtkunstfestival GLOW Eindhoven 2021.

Digital content creëren voor productlanceringen en brand campagnes wereldwijd.